17 Mayıs 2015 Pazar

Şekeri Bırakıyorum

 Neden mi ?

oysaki ne kadar şirin ve masum görünüyorlar...
ilk önce şunu itiraf etmeliyimki beni şekeri bırakmaya annesi ve bebisi ikna etti oda kim derseniz üzerine tıklayınız...ben aslında şekere ve tatlıya çok düşkün değilimdir benim ilgi alanım daha çok tuzlular börekler poğaçalar, mantılar,ve bildiğimiz herçeşit yemek türüne çok düşkünümdür yapmayıda yemeyide severim. yemekten sonra ah bir tatlı olsada yesem demem lakin benimde belli başlı dönemlerde fıstıklı çikolata yediğim doğrudur. normalde çikolatayı hiç sevmem ağzıma almamla hapşırık tutar e hiçmi tatlı yemezsin kardeşim diyenleri duyar gibiyim tabiki yerim sütlü, az şekerli tatlılar, meyveli tatlılar ve kremalı tatlıları çok severim.

Ben tatlıyı bu kadar az tükettiğim halde bu kararı vermem kolay olmadı üzerinde bir hayli düşündüm acaba yapabilirmiyim ya dayanamazsam dediğim sessiz düşünme anlarım oldu.

Peki nasıl karar verdim ahh İngiltere yaktın beni sanki benim kremalı tatlıları sevdiğimi biliyormuşcasına her markette ısrarla karşıma çıkıp küçük gezintilerimde hadi bir jam donat yiyim bişeycik olmaz dediğim çok günler oldu artık baktımki bu şeker bağımlılığına doğru gidiyor tam alışmadan bırakmalıyım dedim.

İşte anahtar kelime şeker bağımlılığı günümüzde kimsenin farkında olmadığı fakat kokain ve esrar gibi bağımlılık oluşturan madde bende durumun bu kadar ciddi olduğunu bilmiyordum araştırmaya koyuldum neydi bu şeker gerçekten bağımlılıkmıydı ?

Amerikada şeker bağımlılığını farkeden birisi anlatıyor diyorki ben her zaman çok iştahlı bir insandım az yiyenlere hayret ederdim ama o zamanlar herşey yolundaydı ve ben yinede kilolu değildim. Sonra hayatında bir takım çalkantılar oluyor. Bir arkadaşı kanserden vefat ediyor, işiyle alakalı sıkıntılar yaşıyor ve bir sağlık problemi bunları yaşarken her stres anında tatlı bir şeyler yediğini farkediyor ve kendisini çikolata canavarı olarak tabir ediyor artık ben bir bağımlıydım diyor ve hızlı bir şekilde kilo alıyor tabiki akabinde sağlık problemleri neyseki erken uyanıyor ve bir doktora gidiyor kalorisi yüksek çıkıp şeker de sinyal vermeye başlayınca tek sorumlunun şeker olduğuna kanaat getiriyorlar doktoruyla ve sonuç olarak şekeri bırakıyor tamamen hayatından çıkarıyor nemi oluyor kendisindeki değiklikleri sıralıyor sakin bir insan oldum diyor ,daha çok gülümsüyorum ,sabahları dinlenmiş kalkıyorum vesaire vesaire

Bağımlılık konusunu kapatmadan evvel şunuda eklemek isterim bağımlılık diyorsunuz ama bu kanıtlanmışmı araştırma varmı ? Bu konuda araştırmalar yapılmış hatta bir fare deneyinde zavallı fareciği önce  kokain bağımlısı yapıyorlar daha sonra şeker veriyorlar ve şekere alışan farecik artık şekeri kokaine tercih ediyor. fakat yinede şeker insan beynini alkol yada sigara kadar etkilesede bağımlılık yaptığı kanıtlanmamış.

Bu kadar bilimsel bilgi yeter gelelim nasıl bırakacağımıza zira şeker her yerde şimdi diyebilirsiniz ben zaten çayımı kahvemi şekersiz içiyorum ama onla olmuyor be maalesef daha fazlası gerek biz tamamen hayatımızdan söküp atmaktan bahsediyoruz çikolata, dondurma, kek, pasta aklınıza gelen ne varsa bunların hepsinin şekersiz doğal tatlandırıcı ile nasıl yapılacağı konusunda tarifler mevcut şekeri bırakıyorum adlı bir blog var iki kafadarın şekeri bırakma maceraları yazıyor üzerine tıklarsanız o sayfada bulacaksınız kendinizi ve instagramda sekeribirakiyorum tagıyla arama yaparsanız bir hayli örnek çıkar karşınıza...

Şekeri bırakanlardan birisi sabahları tıpkı dayak yemiş gibi yorgun kalkardım artık o yok oldu diyor daha mutluyum diyor sırf bunlar bile şekeri bırakmak için yeterli sebep bence...

Tabiki herkesin kendi özgür iradesiyle alacağı bir karar sağlık elden gidince anlıyor insan kıymetini hayat çok kısa ve bu can bize emanet o halde emanete en güzel şekilde bakmak boynumuzun borcu.

Ben şekeri bırakmamın 3. günündeyim şuan herşey yolunda gidiyor canım tatlı isterse hurma yada kuru meyvelerden yiyorum henüz canım tatlıda istemedi daha çok başındayım tabi inşallah başarıyla tamamlayabilirim bu süreci ve tabi unutmadan bana destek olan arkadaşlarımada teşekkürü bir borç bilirim....

 Sevgiler Annekuzudan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder