18 Mayıs 2015 Pazartesi

Anne Olunca Anladım!


Ahh annem seni çok üzdümmü acaba off dedimmi hiç? uysal bi çocuktum oysaki ergenliğimde odenli sakin geçmişti tabi bu benim fikrim acaba annem neler yaşadı neler hissetti hiç korktumu benim yanlış yapacağımdan yada ben onu istemeden ağlattımmı ?

Anne olunca anladım !

Rabbim nasip etti çok şükür bir kız bir oğlan evlat emanet etti bize emanet kısmı çok önemli zira hayatımın en zor tecrübesiyle beynime kazındı bu cümle...


ilk önce kızım dünyaya geldi 2007 yılının kasımıydı benim için en güzel yıldı onun doğduğu ve kucağıma verildiği anki hislerimi anlatmam mümkün değil.

onun büyümesini seyretmek her anında yanında olmak ona bir şey olacak korkusu ile gece nefes alışverişini dinleyip huzur içinde uykuya geri dönmek.

sonra ikinci meleğim oğlum! hamileliğide doğumuda oldukça zor geçen ama onu kucağıma aldığımda herşeyi unuttuğum kuzum.

ikinci çocukla daha bir anne oluyormuş insan meğerse anneliğin doruklarına çıkıyormuş bu duyguyu yaşamasaydım ne hissederdim bilmiyorum. Derler ya Allah yoklukla imtihan etmesin amin derim buna sadece ve eklerim varlıklada imtihan etmesin...


Annelik ucu bucağı olmayan bir yol. yola çıkarsınız bilmediğiniz bir yoldur bu karşınıza neler çıkacak bilmezsiniz etrafınızdaki örneklerden ve onca okuduğunuz kitaplardan biraz fikir edinmişsinizdir  ama bunların kafi gelmeyeceğini yaşayınca anlar anne.

zira her çocuk özeldir kendine hastır beş parmağın beşi bir olmaz der atalarımız ve bu sözü kardeşler ile ilgili kullanırız hep, bazen bakıyorumda çocuklarıma ikiside benim evladım ben yetiştirdim onları allahın izniyle ama karakterleri o kadar farklı ki nasıl olabiliyor diye düşünüyorum ama onların ayrı fıtratlara sahip olduklarını kabul etmekle başlıyor her şey ..


annelik her zaman toz pembe değil bu kitabı uzun yıllardır blogerlık yapan blogcu anne yazdı üzerine tıklarsanız kendi bloğuna ve bu kitapla ilgili bilgilere ulaşırsınız ilk kez kitabın adını duyduğumda benimde defalarca aynen böyle düşündüğüm hissini  uyandırdı. yani bingo annelik her zaman toz pembe değildi evet çok güzeldi ama zorluklarıda bir okadar fazlaydı işte tamda bu yüzden cennet annelerin ayağının altındaydı...
cennet anaların ayağının altındadır.  HZ.Muhammed (SAV)
Evet çok zor bir iştir annelik çünkü kadının sorumluluğu sadece annelik değildir sadece en gönüllü en içten en severek yaptığı görevin adıdır annelik. onun dışında ev hanımıdır ki o evhanımlığının işleri hiçmi hiç bitmez eğer ki bir de çalışıyorsa vay haline o annenin ama evlat anne deyince akan sular durur onun bir damla gözyaşı için dünyası yıkılır onun bir gülüşüyle tüm sıkıntısı uçar gider evlat öylesine tatlıdır ki tadına doyum olmaz. aslında aşkın başka bir tarifidir gözüne bakınca içinin yağlarını eriten bu güne kadar aşk sandığınız her şeyi sil baştan yapan...


Hayat çok kısa evet geçen gün bir blogda okudum 2 yaş sendromuyla ilgili yazmıştı annemiz nasıl zor olduğunu ama çokda güzel bir betimleme yapmıştı sonunda bütün yorgunluğunuzu öfkenizi kenara koyun evladınızı düşünün devamı için tık tık okuduğumda bende çok duygulandım onlar nekadar yaramazlık yaparsa yapsın bir gülüşleriyle herşey unutuluyor. rabbim ömür verirse onların büyüdükleri güne şahit olucaz ve bugünlerini çok mu çok özlicez bunun için anın tadını çıkarıp bolca evlatlarımıza rabbimin bize yolladığı meleklerimize sarılalım kokularını içimize çekelim...
             
                   Sevgiler meleklerinin annesi anne kuzudan...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder