12 Haziran 2015 Cuma

Şekersiz Kek

 Şekeri bırakma hikayemizin 4. gününde kendimizi ödüllendirmek için kek yapmaya karar vermistim. Aslında canımız tatlı istemedi ama dışarı çıkacaktık her ihtimale karşı tedbirli olmakta fayda var diye düşündüm kendimizi bir anda markette donat yada turta alırken bulabilirdik...

nasıl mı yaptım ? yapımı çok basit bir tarif...
  • yumurta(isteğe bağlı koyulmayabilirde)
  • 1 bardak süt veya soda
  • 2 bardak tam buğday yada normal un
  • 1 paket kabartma tozu ve 1 çay kaşığı karbonat
  • bolca küçük doğranmış kuru meyve (2avuç kadar)
  • isteğe bağlı ceviz yada fındık
  • tarçın
Malzemeler bu kadar isterseniz bir çay bardağı sıvı yağ ekleyebilirsiniz. Malzemeleri güzelce karıştırıyoruz meyvesi bol hamuru az bir karışım oluyor 170 derecede pişiriyoruz.

Tadı nasıl derseniz şekeri 4 gündür kullanmayan için oldukça tatmin edici zira kuru meyveler oldukça tatlı geliyor. Şeker kullanan bir arkadaşımada tattırdım ilk ağzına aldığında şekeri olmadığını farketti fakat meyvelerle birlikte gayet güzel olduğunu hatta kendisininde bu şekilde yapabileceğini söyledi. Yıllardır boşu boşuna şeker yemişiz  diye düşünüyorum şuan, inanın zor değil alışmak 4. gündeyiz ve canımız hiç tatlı istemedi çayın yanında hurma yemeye devam ediyoruz ama o bile çok tatlı geliyor. Giderek başaracağımıza dair inancımda artıyor bugün ilk sınavımızı verdik arkadaşlarla otururken çayın yanında bisküvi yemeyi reddettik ama canımız istemediği için reddettik sağlıklı bir hayata adım adım yaklaştığımızı düşünüyorum tabi çok başındayız henüz ama bir işe başlamak bitirmenin yarısıdır derler ya işte o hesap benimkiside yeni tarifler denedikçe buradada paylaşmaya çalışacağım. inşallah sizlerde aldığınız karar her ne olursa olsun muvaffak olursunuz...

Sevgiler Annekuzudan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder